Pàgines

dimecres, 11 de novembre del 2009

CANVI CONCEPTUAL

De la PAC 2.1.
(
clicar si s'està dins la UOC per veure-la sencera)

...De fet, jo crec que el que he obtingut no és un canvi conceptual radical. He canviat la meva manera d’entendre la relació entre la CTS però no substituint la comprensió dels conceptes ni amb una reorganització radical de les estructures de coneixement; més aviat penso que s’han transformat, ampliat i readaptat els meus conceptes antics en una modificació de l’estructura però no en un procés revolucionari sinó més aviat de forma evolutiva. Ja pensava que els elements que conformen la CTSE estaven relacionats, però no interrelacionats de manera complexa i constant. Per tant, és per això que penso que, més aviat, he acomodat els coneixements existents millorant la meva estructura de coneixement amb coneixements nous. M’ha estat relativament fàcil, perquè el meu compromís amb les meves creences (compromís conceptual previ) no era ferm. Tenia clar que els meus esquemes podien canviar en un futur (compromís cognitiu amb l’aprenentatge). Així, doncs, la nova informació, la seva anàlisi i les reflexions i argumentacions de la PAC i el debat s’han reconciliat amb les concepcions prèvies (que han patit una revisió), i per tant, s’han readaptat provocant, com ja he dit, un canvi conceptual no radical...